طراحی گرافیک چیست؟
طراحی گرافیک چیست؟ هنری که در آن متخصصان محتوای بصری برای
برقراری ارتباط پیام ایجاد می کنند.
با استفاده از تکنیکهای سلسله مراتب بصری و صفحهآرایی،
طراحان از تایپوگرافی و تصاویر برای رفع نیازهای خاص کاربران استفاده میکنند و
بر منطق نمایش عناصر در طرحهای تعاملی برای بهینهسازی تجربه کاربر تمرکز میکنند.
طراحی گرافیک چیست؟
در مورد قالبگیری بصری تجربه کاربر است
یک هنر باستانی است که قدمت آن از هیروگلیف های مصری به نقاشی های غار حداقل 17000 ساله می رسد.
این اصطلاحی است که در صنعت چاپ دهه 1920 سرچشمه گرفته است.
مجموعه ای از فعالیت ها از جمله ایجاد لوگو را پوشش می دهد.
طراحی گرافیک در این معنا به جذابیت های زیبایی شناختی و بازاریابی مربوط می شود.
طراحان گرافیک با استفاده از تصاویر،
رنگ و تایپوگرافی بینندگان را جذب می کنند.
با این حال،
طراحان گرافیکی که در طراحی تجربه کاربری (UX) کار میکنند، باید انتخابهای سبکی را در رابطه با مثلاً مکانهای تصویر و
فونت با رویکردی انسانمحور توجیه کنند.
این بدان معناست که شما باید روی کاربران خاص خود تمرکز کنید –
و به دنبال همدلی بیشتر با آنها باشید،
در حالی که طراحی های زیبا و جذابی ایجاد می کنید
که قابلیت استفاده را به حداکثر می رساند.
زیبایی شناسی باید در خدمت هدفی باشد—در طراحی UX ما هنر را به خاطر هنر خلق نمی کنیم.
بنابراین، طراحان گرافیک باید به طراحی بصری منشعب شوند.

هنگام طراحی برای UX، باید:
معماری اطلاعات طرح های تعاملی خود را برای اطمینان از دسترسی کاربران در نظر بگیرید.
از مهارتهای طراحی گرافیکی برای ایجاد کاری استفاده کنید که کل تجربه کاربر،
از جمله تواناییهای پردازش بصری کاربران را در نظر بگیرد.
به عنوان مثال، اگر یک برنامه تلفن همراه خوشایند نتواند آنچه را که کاربران نیاز دارند
را در چندین ضربه ارائه دهد،
طراح آن در تطبیق طراحی گرافیکی با تجربه کاربری شکست خورده است.
دامنه طراحی گرافیک در UX شامل ایجاد طرح های زیبا می شود
که کاربران آن را بسیار لذت بخش، معنادار و قابل استفاده می دانند.
طراحی گرافیکی طراحی احساسی است
اگرچه برای کار در عصر دیجیتال به این معنی است که باید با نرم افزارهای تعاملی طراحی کنی،
اما طراحی گرافیک همچنان حول محور اصول قدیمی می چرخد.
بسیار مهم است که کاربران را از همان نگاه اول به درستی انتخاب کنید –
از این رو، طراحی گرافیک با طراحی احساسی مطابقت دارد.
به عنوان یک طراح گرافیک، شما باید درک محکمی از تئوری رنگ ها داشته باشید و
اینکه انتخاب درست طرح رنگ چقدر حیاتی است.
انتخاب رنگ باید نه تنها سازمان (به عنوان مثال، آبی مناسب بانکداری)
بلکه انتظارات کاربران را نیز منعکس کند (به عنوان مثال، قرمز برای هشدارها، سبز برای اطلاعیه ها برای ادامه).
شما باید با توجه به تطابق عناصر با لحن طراحی کنید (مثلاً فونتهای sans-serif برای هیجان یا شادی)
. شما همچنین باید برای جلوه کلی طراحی کنید و توجه داشته باشید
که چگونه احساسات کاربران را شکل می دهید، به عنوان مثال،
آنها را از یک صفحه فرود به سمت دعوت به اقدام هدایت می کنید.
اغلب، طراحان گرافیک در طراحی حرکتی برای نمایشگرهای کوچکتر نقش دارند.
آنها به دقت نظارت خواهند کرد که چگونه زیبایی شناسی آثارشان با انتظارات کاربرانشان مطابقت دارد.
آنها می توانند با پیش بینی نیازها و طرز فکر کاربران،
قابلیت استفاده از طرح های خود را در یک تجربه روان و بدون درز افزایش دهند.
با در نظر گرفتن روانشناسی کاربر، مهم است که بر روی برخی از ملاحظات طراحی گرافیکی بسیار سنگین متمرکز بمانید،
به عنوان مثال:
تقارن و تعادل (از جمله انواع تقارن)
جریان
تکرار
الگو
نسبت طلایی (یعنی نسبت های 1:1.618)
قانون یک سوم (یعنی چگونه چشم کاربران چیدمان خوب را تشخیص می دهد)
تایپوگرافی (شامل همه چیز از انتخاب فونت گرفته تا وزن عنوان)
فرهنگ مخاطب (در رابطه با استفاده از رنگ – به عنوان مثال، قرمز به عنوان یک هشدار یا، در برخی از فرهنگ های شرقی، نشانه خوش شانسی – و الگوی خواندن: به عنوان مثال، از چپ به راست در فرهنگ های غربی)
تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی گرافیک دارد.
با تشکر، گیلار