طراحی نام تجاری
طراحی نام تجاری ، اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما به یاد ماندنی است
نام برند شما باید به یاد ماندنی باشد تا مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه
بتوانند به راحتی شما را جستجو کنند و شما را به دیگران توصیه کنند.
اگر در یک محیط خرده فروشی می فروشید،
یک نام به یاد ماندنی به مشتریان این امکان را می دهد که شما را در میان دریایی از محصولات رقیب پیدا کنند
نام تجاری چیست؟
نام تجاری یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که برای شناسایی یک محصول، خدمات،
گروهی از محصولات یا خدمات یا شرکت به عنوان یک کل استفاده می شود.
نام تجاری همان چیزی است که شما انتخاب می کنید تا نام تجاری را بنامید.
هم از املا و هم از تلفظ تشکیل شده است.
نام برند بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند تجاری و برنامه بازاریابی کلی است.
هویت برند ممکن است شامل یک لوگو (که ممکن است نام برند را در خود داشته باشد یا یک گرافیک مستقل باشد)،
یک شعار یا شعار، یک طرح رنگی یا زیبایی شناسی باشد.
نام های تجاری اغلب به مشتریان بالقوه ایده ای از آنچه شرکت یا محصول انجام می دهد
یا ویژگی شرکت یا محصول می دهد. در اینجا چند نمونه معروف آورده شده است
در اینجا عواملی وجود دارد که باعث ایجاد نام تجاری به یاد ماندنی می شوند:
معنی:
نام برند شما باید نوعی معنا را در ذهن مشتریان تداعی کند،
خواه مربوط به محصول باشد یا مشخصه ای که برند شما تجسم می کند
احساس:
نام برند شما باید دارای یک جزء احساسی باشد. بسیاری از برندها احساسی را القا می کنند.
برخی، مانند دیزنی، این احساس را از طریق تداعی در طول زمان ایجاد می کنند،
اما برخی دیگر آن را به نام برند تبدیل می کنند، QuickBooks سهولت استفاده را نشان می دهد
دو کلمه را با هم ترکیب می کند که هر کدام مفهومی مثبت دارند.
منحصر به فرد بودن:
نامی که انتخاب می کنید باید بسیار متفاوت از نام محصولات یا شرکت های رقیب باشد.
اگر مشابه یک نام تجاری موجود است،
آن برند باید در صنعت کاملاً متفاوتی باشد یا محصولی با بازار هدف متفاوت بسازد تا از سردرگمی جلوگیری شود.
با تشکر، گیلار