طراحی برندینگ چیست؟
طراحی برندینگ چیست؟ این کار توصیف می کند که چگونه یک برند انتخاب می کند
تا هویت برند خود را به صورت بصری به عموم نشان دهد.
هنگامی که در مورد طراحی برندینگ صحبت می شود،
معمولاً به عناصر کلیدی برند مانند لوگو،
طرح رنگ، تایپوگرافی و سایر اجزای طراحی اشاره دارد
که باعث می شود یک برند از رقبا متمایز شود و برای مصرف کنندگان قابل تشخیص باشد.
علاوه بر این عناصر اصلی طراحی هویت برند،
طراحی برندینگ همچنین به طور گستردهتری به نحوه انتخاب یک برند برای بیان خود در دنیای فیزیکی و
دیجیتال اشاره دارد.
چه در رسانه های اجتماعی، چه در فروشگاه های فیزیکی و یا حتی طراحی داخلی فضاهای اداری شرکت.
برای شرکتها اهمیت فزایندهای پیدا میکند که اطمینان حاصل کنند
که طراحی برند آنها به طور مداوم در تمام این نقاط تماس منتقل میشود –
اغلب با استفاده از دستورالعملهای برند –
به منظور تقویت تصویر برند خود در ذهن مخاطبان خود، کمک به ایجاد تاثیر ماندگار و ایجاد ارتباطات عاطفی با نام تجاری.
چرا طراحی برندینگ مهم است؟
با شلوغی فضای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری و بسیاری از
برندها که محصولات مشابه فزاینده ای از یک رقیب به رقیب دیگر دارند،
طراحی نام تجاری می تواند یک تمایز کلیدی در کمک به برجسته شدن یک برند و ایجاد طنین در بین مخاطبان هدف باشد.
طراحی یک برند باید به طور ایده آل شخصیت یک برند،
ارزش های آن را نشان دهد و می تواند ابزار قدرتمندی در شکل دادن به نگرش مصرف کننده در مورد برند شما باشد.
گاهی اوقات، یک لوگوی به یاد ماندنی یا طرح رنگی جذاب نسبت
به هر کمپین تبلیغاتی با بودجه کلان می تواند تاثیر طولانی تری بر مصرف کنندگان بگذارد.
در اینجا عواملی وجود دارد که باعث ایجاد نام تجاری به یاد ماندنی می شوند
معنی:
نام برند شما باید نوعی معنا را در ذهن مشتریان تداعی کند، خواه مربوط به محصول باشد یا مشخصه ای که برند شما تجسم می کند
احساس:
نام برند شما باید دارای یک جزء احساسی باشد. بسیاری از برندها احساسی را القا می کنند
. برخی، مانند دیزنی، این احساس را از طریق تداعی در طول زمان ایجاد می کنند،
اما برخی دیگر آن را به نام برند تبدیل می کنند. به عنوان مثال،
دو کلمه را با هم ترکیب می کند که هر کدام مفهومی مثبت دارند.
فضایی معمولی و آرام را فرا میخواند.
منحصر به فرد بودن:
نامی که انتخاب می کنید باید بسیار متفاوت از نام محصولات یا شرکت های رقیب باشد.
اگر مشابه یک نام تجاری موجود است،
آن برند باید در صنعت کاملاً متفاوتی باشد یا محصولی با بازار هدف متفاوت بسازد تا از سردرگمی جلوگیری شود
با تشکر، گیلار