نکات مهم طراحی کاتالوگ

نکات مهم طراحی کاتالوگ ، کاتالوگ ها عنصر مشترک تلاش های بازاریابی بسیاری از سازمان ها هستند

و یکی از موثرترین راه ها برای انتشار اطلاعات در مورد محصولات و خدمات هستند.

ایجاد یک کاتالوگ نباید چالش برانگیز باشد،

اما مشکل امروز تطبیق آن با چشم انداز بازاریابی در حال تغییر است.

کاتالوگ های شما باید ترکیبی از درک شما از بازار هدف و خلاقیت شما باشد.

در اینجا مجموعه ای از توصیه های طراحی کاتالوگ است که قبل از ایجاد کاتالوگ باید بدانید.

طراحی کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یک محصول طراحی بصری است که محصولات یا خدمات شما را به مشتریان بالقوه نشان می دهد.

باید با بالاترین استانداردها تولید شود

و کل خط محصولات یا خدمات شما را که به مصرف کنندگان خود ارائه می دهید با جزئیات ارائه دهد.

مشتریان بالقوه شما باید یک بیوگرافی مختصر یا شرحی از

پیشینه سازمان شما را در افتتاحیه کاتالوگ شما و به دنبال آن یک نمونه کار بیابند.

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چگونه یک کاتالوگ باید به نظر برسد وجود ندارد.

این کاملاً سازگار است و این چیزی است که زیبایی طراحی کاتالوگ محصولات را ایجاد می کند.

مبانی طراحی کاتالوگ

چه اصولی می تواند به شما در طراحی کمک کند؟

این نکات را صرف نظر از نرم افزاری که استفاده می کنید یا محصولاتی که ارائه می دهید در نظر داشته باشید،

یک کاتالوگ موفق خواهید داشت.

نکات-مهم-طراحی-کاتالوگ
نکات-مهم-طراحی-کاتالوگ

توسل به سبک زندگی مردم

مصرف کنندگان شما جاه طلبی ها و خواسته های خود را دارند و این ایده ها با روش های خاص زندگی مرتبط است.

محصولات خود را به گونه ای بازاریابی کنید که با سبک زندگی مرتبط باشد

که مخاطبان هدف شما امیدوارند به آن دست یابند. این بدان معناست که قبل از شروع به ساخت کاتالوگ،

باید درک کاملی از انگیزه مصرف کنندگان خود داشته باشید.

هر قسمت از کاتالوگ شما، از جمله زبان، عکس ها، جلدها،

و سایر جنبه ها، باید دارای مضمون یکسان باشد و سبک زندگی مورد نظر شما را منعکس کند.

آن را مختص مخاطبان هدف خود قرار دهید.

آیا در حال ایجاد کاتالوگ برای تجارت به کسب و کار یا تجارت به مصرف کننده هستید؟

تبلیغات برای مصرف کنندگان و تبلیغات برای فروشندگان دو چیز کاملا متفاوت هستند.

هر کدام دارای قالب بندی و طراحی منحصر به فرد هستند.

اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف خود را درک کرده اید و قالبی را انتخاب کرده اید که برای آنها جذاب باشد.

محصولات را برجسته کنید

شما در تجارت فروش هستید اطمینان حاصل کنید که هر جنبه ای از کاتالوگ شما مردم را به خرید تشویق می کند.

این با اطمینان از اینکه محصول در هسته تمام جنبه های طراحی قرار دارد انجام می شود.

تصاویر محصول باید محصول را در عمل نشان دهد.

توضیحات محصول باید نشان دهد که چگونه محصولات شما زندگی مشتری را بهبود می بخشد.

به طور خلاصه، محصول پادشاه است و هر چیز دیگری باید آن را تحسین کند.

چگونه یک طراحی کاتالوگ موفق ایجاد کنیم

قبل از غواصی، به خاطر داشته باشید که یک اندازه در قلمرو طراحی کاتالوگ مناسب نیست.

ارکان طراحی های موفق کاتالوگ محصولات شامل تصاویر چشم نواز،

چیدمان های هوشمندانه، عکس های جذاب و سازماندهی است.

به این واقعیت اضافه کنید که بخش‌های مختلف معمولاً رویکردهای متفاوتی را ایجاب می‌کنند:

یک کاتالوگ برای یک خرده‌فروش کالاهای ورزشی با جعبه بزرگ با یک کاتالوگ برای یک ساعت‌ساز سفارشی تفاوت زیادی دارد.

بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟

بیایید به چند روش ضروری برای استفاده از بهترین روش ها برای شروع اولیه در چیدمان کاتالوگ خود نگاه کنیم.

برای بازار هدف خود ایجاد کنید.

موفقیت یک کاتالوگ با میزان فروش آن تعیین می شود.

کاتالوگ خود را برای مخاطبان هدف خود جذاب کنید.

کاتالوگ برای مخاطبان جوان بسیار متفاوت از کاتالوگ برای مخاطبان مسن خواهد بود.

اگر افراد مختلفی را هدف قرار می دهید،

ممکن است بخواهید چند طرح مختلف ایجاد کنید تا به سلیقه و ترجیحات مختلف آنها پاسخ دهید.

اندازه و قالب خود را انتخاب کنید.

به محصولات خود اتاق مورد نیاز خود را بدهید.

اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ شما به اندازه کافی بزرگ است تا همه محصولات شما را نمایش دهد

و در حین ساخت توجه به محصولات یا خدمات مهم شما جلب شود.

تعداد صفحات، ساختار و نحوه واکنش مشتریان شما را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، فرض کنید در یک تجارت تخصصی مانند ساعت سازی سفارشی یا عکاسی نفیس کار می کنید.

در این صورت، می‌توانید طراحی مینیمالیستی با موارد کمتر در هر صفحه برای تأکید بر کیفیت و اصالت کار بخواهید.

مشتریان باید در صفحات کار شما درنگ کنند و پیچیدگی ها و “داستان” پشت آن را در نظر بگیرند.

چاپگر مورد نظر شما مکانی عالی برای دریافت راهنمایی های متخصص است.

علاوه بر این، موجودی کاغذ با کیفیت بالاتر و توجه بیشتر به کیفیت تصویر و صحت رنگ احتمالا به این خوانندگان کمک خواهد کرد.

از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید.

کاتالوگ کسب و کار شما باید شامل عکس های با کیفیت محصولات و خدمات شما باشد.

عکس‌های عالی با جذاب‌تر کردن وسایل شما باعث افزایش فروش می‌شوند.

عکس گرفتن از محصولات و خدمات با ارزش را بیشتر از محصولات و خدمات با ارزش کمتر در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که همه عکس‌ها با نور کافی و وضوح بالا برای چاپ گرفته شده‌اند.

با تشکر، گیلار